söndag 22 maj 2011

Att hushålla med tiden…

…är minsann inte det lättaste. Jag vill så mycket och det är så många måsten som finns runtomkring och som tynger ner mig. En del saker suger energin ur kroppen och det är ju så viktigt att fylla på med positiv och livgivande kraft. Varför är det så svårt att säga nej eller avstå från att engagera sig?

Vissa krav och måsten kan jag lättare lägga på hyllan och rycka på axlarna åt, inbillar jag mig men kanske inte helt fullt ut eftersom de ligger i det omedvetna och gnager…typiskt mig!!
Denna helgen har jag tankat energi när vi hade avslutning på en motionsutmaning. Vi började med att gå och dansa Zumba med en instruktör som var jätteduktig…vilket kraftpaket!! På kvällen träffades vi hemma hos en av arbetskamraterna och åt god thaimat och en underbar efterrätt. Det blev mycket vin, några rundor med sällskapsspel och många skratt, så magmusklerna fick sig en extra omgång. Så kul!!


Förra helgens projekt med att sätta upp en spaljé var slitsamt men kul...det är så roligt när man ser resultatet och känner att man blir nöjd. Vi planterade 3 st vita klätterrosor som heter polstjärnan vid den ena spaljén och vid den andra ska jag sätta 2 st honungsrosor tänkte jag.


Nu blir det en ny hektisk vecka med utvecklingssamtal på jobbet, besök på lillstumpans förskoleklass och en hel del annat. Mitt mål för denna vecka är att prioritera motionen…den är livsviktig för mig just nu och jag måste bli bättre på att ta mig tid till det.

Ha en riktigt bra vecka!! // Anna


2 kommentarer:

Ullan sa...

Hejsan!
Tack för igår. Håller med dej att det var kul. Fina bilder. Har du fått ngn. hammock?
Ha de! Ullan

♥ Pia... sa...

Nu vill vi se POOOOOOOL:) bilder...Pia