fredag 19 september 2008

Det känns skönt...

...att denna dagen snart är slut. Vi kan säga som så, det har definitivt inte varit min dag idag!!!!

Först och främst har jag legat däckad hela veckan i en otroligt tråkig förkylning...det känns som om jag sovit bort dagarna så min toleransnivå är ju minst sagt ganska låg.

Allt började med att jag gjorde ett magplask i duschen imorse som resulterade i ett uppskrapat och något svullet knä...SUCK!

Sedan pratade jag med kära kusinen i telefon, samtidigt som lillstumpan hoppade runt på ett ben och tjatade och nödvändigtvis var tvungen att få mig att sätta på Totte på dvd, samtidigt som jag slängde in en omgång med popcorn i micron. Eftersom jag är kvinna och har en extremt hög simultankapacitet så skulle väl inte detta vara något stort problem...eller? Jodå!

Jag upptäckte att det luktade "lite" bränt från köket, så samtidigt som jag fortfarande pratade med kusinen fick jag stänga av micron och försöka vädra ut det värsta...jag får väl vara glad att det inte hade hunnit att börja brinna. Jisses vilken lukt!!! Är det någon med något bra husmoderstips så tar jag tacksamt emot det, jag lovar. Det stinker i hela huset och det går inte att vädra bort...micron hamnar väl på tippen, antar jag.

Så...när jag städat bort det värsta skulle jag ta fram en tallrik ur skåpet och då trillar en våg ut...rakt ner på mitt långfinger...vad annars!!! Så har sitter jag nu med svullet knä, en lukt som är bedrövlig och en långfinger som pulserar och värker. Jag kan inte annat än skratta...det är som en taskig komedi, jag ser mig själv hur jag rullar runt i duschen som en blåval...fast med armar och ben åt alla håll. Ni som känner mig kan nog också se det framför er...eller? Jag bjuder på det...

Ha det bra och tack för alla gratulationer, de värmer gott!!! Kram // Anna ♥

4 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Grattis på födelsedagen! (Pia som skvallrat :-) Men vicken "onixdag" du haft (som Lotta på Bråkmakargatan säger) Fy och usch!
Kram på dig

idémakeriet sa...

Nej men vilken dag du har haft, härligt att läsa ska jag säga dig.
Just det med popcorn känner jag igen, har sälv uuptäckt det också någon dag. Värre doft finns det inte. Det är jag i familjen som luktar allt men den gången var det även grannarna som luktade vårt hus. Jag har ett tips till dig att få nåt så nära bort lukten.
Ta en kastrull och häll lite goddoftande flytande tvål eller mjukmedel i kastrullen, sätt på värmen på spisen och låt det dofta i några timmar. Glöm inte att blanda lite vatten till annars börjar detta också att bränna.
Jag brukar sätta klockan i en timme och sedan fyller jag på med lite vatten till.
Roligt att du hittade mig och du tyckte om min blogg, du är så välkommen att ta en titt igen.
Ha det så skönt i helgen.
Kram Gerda

♥ Pia... sa...

Tjena ..Lotta ..nää menar "ANNA" ju:)hehehe...Du glöm för allt i VÄRLDEN inte att kolla plattan lite då och då..för inte vet jag om inbränt..läs bortglömd tvål luktar nåt bättre än popcorn:)..hehe....Ja och så var det presenten..nu tror väl folk att jag inte är riktigt klok Madicken..när jag skriver att du ska få ett KIT?? och sen länkar till dej??..Men vilken tuuuur ..DU var ju mâ:)..natt natt....nu har jag tittat på trillern och vilat ryggen ..OCH inte somnade jag före trillern var slut heller *blink,blink*..kram kram...PIA.... blink blink ..gäsp..

Sara sa...

Stackare!!
Hoppas dagen idag blir bättre!
Kram