söndag 21 september 2008

Så var helgen slut...

...och en ny vecka börjar. Förra veckan låg jag däckad men nu är jag betydligt bättre så det är bara att kavla upp armarna och dra igång, eller hur? Lite pysselidéer har det ploppat upp i skallen och här är den senaste...


En smällkaramell med vintagebild till julen...det är ju vissa av oss som snöat in på julen redan nu men det gäller att vara förbered. Det är bara ett test än så länge, mest för att kolla om det var genomförbart så det kommer nog bli någon ändring, vi får se. Häromdagen var det min födelsedag och en del av er har nog redan sett min present från Pia men jag tänkte iallafall lägga ut det...först kortet...

...jättefint, eller hur? Sen till själva presenten. Något att pilla med...

Jag har länge velat testa nålfiltning så nu äntligen har det blivit av...tusen tack Pia!! Eftersom jag älskar hjärtan så var det ganska självklart vad det skulle bli.



Det var himla härligt att jobba med ull och jag blev ganska nöjd med mina hjärtan...men det tog en liten stund innan jag fick till det.



Idag har jag varit hos min andra pysslarvän, Sara och där blev jag också firad...visst är det kul med födelsedag?? Jag fick ett jättefint halsband som Sara hade gjort själv...tack vännen, det var jättefint!!!


Sen är både Sara och jag av den åsikten att man aldrig kan få för många ljuslyktor...är det någon mer som håller med??? Den står på bordet och lyser väldigt fint nu.



Hösten har verkligen kommit och man blir så sugen på att tända ljus och mysa nu när kvällsmörkret faller. Lugnet har lägrat sig, lilltrollet sover, maken ligger avslappnad i soffan och nu ska även jag krypa dit och kolla en film.


Ha det bra därute i höstmörkret, min favoritårstid! Kram // Anna

5 kommentarer:

Geta sa...

Vilka fina saker som du gjort och fått! Helgen fortsatte alltså bättre än den började!! Ses i môra!

♥ Pia... sa...

Hej..ja nu är jag oxå...avslappad:)..puh..vilken dag..den vill jag inte ha igen...:)..helt slut är jag..men snart kommer ideérna uppploppandes bara man vilat lite eller hur....det där halsbandet sara gjort ..vad fint det vasr..jag förstorade det och kollade riktigt noga..fast det där skärbrädet ..kunde du väl skippat ..haha.. äh det var inte så allvarligt menat....nu ska jag se om det finns nåt riktigt gott att äta..du när får vi tårta på jobbet då..säg inte att det är i morn?? isååfall får du spara en klick.... du gå in på marias kakburk och kika där är de môe gôtt...kram och vi ses i mörn kväll..PIA

Granne med Selma sa...

Själv är jag också i en längtarefterjulen-fas. Fast jag spjärnar emot.... Jag är ju som förälskad i hösten också och vill inte missa den genom att gå och längta efter något som kommer efter:-)
Kram på dig

Frida sa...

Hej!
Hoppas du känner dig bättre nu! Det verkar inte som om det blir ngt av mitt. I bland har man tur. Grattis i efterskott fina saker du fick. Jättefina hjärtan,tack för inspirationen.
Hoppas du får en trevlig vecka!
Kram Frida

Beas sa...

Grattis i lååångt efterskott...jag skulle också gärna vilja prova på nålfiltning. :-)