lördag 6 juni 2009

Det var evigheter...

...sedan jag skrev sist. Det är knappt jag kommer ihåg hur man gör!! Det har inte funnits tid eller lust att sitta vid datorn...ni vet när alla måsten tar över och styr ens liv...så har det varit. Det finns så mycket som suger ur energin och det är inte alltid så lätt att finna möjligheterna att fylla på. Det är fortfarande mycket att göra men jag har fått tillfällen att helt enkelt ha himla kul...och det är det som ger mig energi!!!! Så, vad har jag gjort?? När jag var yngre sjöng jag jämt...i körer, tog lektioner och tävlade med ett band när jag gick på gymnasiet. Men som vuxen har det bara blivit på jobbet, med barnen och mina extremt spralliga arbetskamrater. Det gillar jag men det har liksom fattats något, så nu har jag och Sara börjat att sjunga i kör...och det är så himla kul!!!

I torsdags var vi iväg och tävlade i Karlstad och det var en upplevelse, det kan jag lova! Vill ni läsa mer kan ni läsa här. Vi hade så kul, många skratt och en hel del oförglömliga minnen, ni skulle bara veta!! Vår körledare är en sprudlande tjej med miljoner järn i elden och med en aldrig sinande energi...så duktig!! Vill ni veta mer om henne kan ni klicka här!!
Ja, ja...nog om detta!!För några helger sedan var jag och några arbetskamrater på "afternoon tea" på Esters café i Lånserud. Jättegott och trevligt! Snittar, hembakta scones med lemon curd och två små söta minibakelser. Det fanns en hel del kul att titta på i butiken så jag kan rekomendera ett besök.

Nu har jag semester i en vecka och det ska bli så skönt...hela veckan är fullspäckad men bara med roliga saker. På måndag åker vi till det enda stället i världen som är värt att besöka, enligt min kära dotter!!! På måndag bär det av till Astrid Lindgrens värld och gissa om hon är förväntansfull, trots att vi var där förra året!! På torsdag har vi student här hemma i Arvika. På fredag bär det iväg till Stockholm för att träffa våra kära Kinafamiljer....och jag längtar så enormt efter dom!!! Det är en fysisk längtan som känns i hela kroppen...men snart får jag krama om dom alla!!
Ha det bra alla där ute och jag ska försöka ta mig en bloggrunda i kväll och uppdatera mig ...det kan ta sin tid men ni är inte bortglömda, jag lovar!! Kram, kram!! // Anna

7 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Härligt att se att du lever!
Saknat dig!
Kram!

♥ Pia... sa...

Heja heja..lilla vän...


OCH hur mår huvudet idag då:)bra hoppas jag..MYCKET trevligt igår...jag hade roligt..trots att jag inte hade sååå mycket i glaset....Nu är jag bara inne och kollar mailen..så vips så hamnar jag i bloggvärlden..konstigt vad den drar i mej...målarpenseln väntar i färgburken därute..bäst jag skyndar mej dit innan den torkar fast!!..börjar se ett slut på målandet..tror ja...ha de gött i pippilandet nu då...syns om e vecke..kram te er alle tre..PIA

Geta sa...

Vad kul att du är tillbaka!!
Mycket trevlig kväll igår och det bästa är att dagen i dag också är trevlig:-)
Ha det nu så gott hos Pippi och koppla av ordentligt!
Kram.

lolla sa...

hejsan
kul kul att du är lite igång med bloggen igen....
det är nog bra att pausa när det blir för mycket.
Mysig och skönt med semester.
Har aldrig varit till Astrid lindgrens värld men känner många barn som älskar det stället....
kramar och välkommen tillbaka lolla

Granne med Selma sa...

Kul att höra från dig!
har själv haft tankar om att börja sjunga. Inte för att jag sjunger bra - det inser t.o.m. jag själv - men just för glädjen och gemenskapen. Dottern i familjen har dock en fantastisk röst. Hon ska faktiskt börja träna opera till hösten. Hon kommer att bli Sunnes enda och yngsta som prövar på (14 år) kanske fastnar hon för det eller också inte. Hur som helst får hon ju träna upp sin röst.

Lycka till med ditt sjungande och ha det fortsatt bra.

Kram Sussie

promenader på landet sa...

Vad kul med en körsångare till i bloggvärlden. Jag sjunger också i en tjejkör och det är verkligen jätteroligt. Där laddar jag mina batterier, får energi, träffar vänner och får njuta av vacker sång och musik! Kram Maria

tina | pepparochvanilj.se sa...

Bloggandet får ALDRIG bli ett påhäng det måste vi lova oss själva...då försvinner glädjen och lusten ju. Åh va bra gjort av dig att gå med i en kör! Det vill jag också göra! Undrar vad som hindrar mig? Egentligen...

K R A M // t i n a