tisdag 16 juni 2009

Nu ska lugnet infinna sig!!

Förra veckan var händelserik...vi började veckan med en resa ner till Vimmerby på måndag. Tisdag och onsdag tillbringade vi på Astrid Lindgrens värld och vi hade det väldigt bra. Dottern var mäkta nöjd och belåten när hon fått träffa både Pippi, Pippis pappa och en del av sjörövarna. Hon sjöng med i varenda sång och njöt av varje sekund när de spelade teater. Hon har länge varit ganska rädd för Emils pappa men i år ville hon kolla på Emils sångkalas. När vi pratade om Emil så sa hon att alla bara var utklädda och spelade teater...alla utom Pippi förstås. Pippi är på riktigt!! Vi åkte hem från Vimmerby på onsdag kväll och på torsdag var vi på student här i Arvika. Tänk att tiden går så fort och våra små släktingar blir stora. Grattis Emma!!! Med de betygen kommer du gå långt!!På fredag bar det av till Stockholm för en träff med våra Kinafamiljer och det var så otroligt kul att få träffa alla. Lillstumpan var så förväntansfull och hon hade riktigt längtat efter sina kompisar. Det är riktigt kul att se hur fort de finner varandra trots att vi kanske bara träffs 2-3 gånger /år. Den här gången hade vi fått en bonuslillebror i gruppen och det var enormt spännande. En pigg krabat med massor av upptäckarlust och nyfikenhet!! Givetvis även han från Kina!!

En aning trötta och slitna men också glada kom vi hem på söndag eftermiddag. Det var skönt att på packa upp och varva ner lite...ända tills Sara ringde och talade om att det nästan var slut på våra kort nere på Home edition. Då är det ju så att min hjärna genast går igång...varken jag vill eller inte. Så...vips hade jag slängt ihop några kort...det är så kul när det kommer av sig själv!!
Det är något speciellt med svart, vitt och rött...gillar det...

Så...nu ska lugnet komma. Jag har gjort alla mina utvecklingssamtal på jobbet, vi har haft vår grillkväll tillsammans med vår trevliga föräldrar, kvalitetsredovisningen är gjord idag på planeringsdagen och nu är det bara två och en halv vecka kvar tills det är dags för 5 veckors semester. JIPPIE!!!!! Visserligen har jag en del annat som ska göras men...det tar jag sen, eller hur??

Ha det bra alla där ute!! // Anna ♥

5 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Vilken underbar tripp till Vimmerby, önskar jag hade nån liten att åka med :O)
Ha en härlig midsommar!

promenader på landet sa...

Vi var också i Vimmerby nyligen, i söndags. Visst är det mysigt med alla små hus, fina miljöer och alla roliga teatrar! Vi hade sån tur att så fort vi kom till ett nytt ställe var det en teater i gång. Ha det så bra! I morgon firar vi midsommar på min förskola mysigt! Kram Maria

lolla sa...

hejsan
ni verkar verkligen haft det kul i vimmerby...Jag har aldrig varit där men alla säger att det är toppen....
ja visst ska det bli skönt med semester....Jag jobbar inne på fritids nu några dagar när skolan är slut...
kram lolla

Geta sa...

Ja du har hunnit med en hel del du.Längtar också efter semester!
Kram.

Vera sa...

Vi ska ta oss en Vimmerbytur vi med. Sedan så funderar jag på att gå i strejk. Behöver semester nu!! Kanske ska börja strejka idag och inte gå på planeringsdagen... hmmm *funderar vidare*

kram Malin