lördag 29 augusti 2009

Glad midsommar...eller?

Snacka om att vara snett ute...story of my life!! Nej då...jag påbörjade ett litet projekt i sommar, ungefär samtidigt som Pia men det blev liksom inte färdigt förrän förra helgen. Vad kan då detta vara undrar ni?? Jag ska berätta snart! Förkylningen däckade mig hela veckan och det är inte förrän idag som jag börjar bli lite piggare. Hostar en hel del fortfarande men det brukar sitta i så det är bara att ha tålamod. Nu undrar ni säkert vad i herrans namn jag lagt in för en förskräcklig bild...och jag förstår er. Men det är så det ser ut här hemma för tillfället och varför inte delge er vilken slarvmaja jag kan vara.
Nästa helg är det höstmarknad i Brunskog och Pia, Drullputta och jag ska vara med. Egentligen hade jag bestämt mig för att hoppa över det i år men när det väl kommer till kritan så är det så himla kul att vara med. Så...vad var det för ett projekt som jag påbörjade i början av sommaren? Jo, jag har fastnat för luffarslöjd den senaste tiden och det är så kul...lite pilligt men SÅ kul. Jag började på en midsommarstång och nu är den helt färdig. Kärringen mot strömmen gjorde en svart fot eftersom jag älskar svarta detaljer och så här blev resultatet. Tyvärr har jag en kamera som är totalt värdelös men jag hoppas ni kan se lite iallafall.
Idag har jag bakat första omgången med lavendelskorpor som vi ska sälja och nu när de ligger och eftersteker så är lavendeldoften helt underbar i hela huset. Jaha..vad ska det säljas mer då...ja ni får väl se...

Jag har inte kunnat grejja speciellt mycket denna vecka så jag har en hel del att ta igen men det ordnar sig...det gör det alltid, på ett eller annat sätt.
Ha det bra och sköt om er!! Kram Anna ♥

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gud va fina grejer du har gjort!!! Jag bara vill ha en sån carpe diem ljushållare, super duper fin! Gött att du mår bättre, ses i möra, kram Adolfsson.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Anna. Kul att du är med i min utlottning. Och du är alltså en av Pias kompisar i Brunskog. Ska allt försöka åka västerut den helgen, beror lite på vädret. Din midsommarstång ser jättefin ut. Och lavendelskorpor låter jättegott. Det blir säkert lättsålt. Ha en fin söndagkväll.
Kramar
AnnaMaria

Granne med Selma sa...

Underbart typsnitt på bräderna!
Kommer att gå åt som smör i solsken. Är lite sugen på att göra bräder själv....
Tack för inspirationen

Fröken Fräken sa...

Håller man på med så mycket pyssel och bakande så tycker jag att det är helt naturligt att det blir lite rörigt ibland! Kreativ röra, det är grejer det! ;-) Jättesöta saker som du skapat.. önskar att det doftade lavendelskorpor här med.

♥ Pia... sa...

Tack för idag...och hoppas du inte töckte jag tog över:)..kram..Pia