tisdag 25 augusti 2009

Jaha, ja...så var det dags!!!

Om ni hälsar på för att bli inspirerade här hos mig så råder jag er att snabbt surfa vidare för nu har gnällkärringen bitit sig fast!!! Det är helt otroligt att man hinner jobba 2 veckor och sen är det dags för...FÖRKYLNING!!!!!!!!!!!!!!!! Någon som är förvånad??? Har legat däckad hela dagen, snorig, ont i halsen, ont i huvudet, värker i lederna...ja och en del annat! Ett samvete lika tungt som en gråsten i Kyrkviken, mina kolleger har slitit ändan av sig och jag har legat i soffan...SUCK!!! Jag vill inte vara sjuk, orkar inte, har inte tid...jag mår pyton.
Jag hoppas det är en rask förkylning som försvinner i det snaraste. Min kära vän Pia har utmanat mig att bara äta godis på lördagarna och häromdagen skulle jag plocka bort lite disk och där stod ju...hm...godisskålen från i lördags. Vanan trogen att genast stoppa minsta lilla godisbit i munnen tog jag en Dumle, tog av pappret och var halvvägs in i munnen när det plötsligt slog mig...PIA!!!!! Hon hade hotat mig att hon skulle bli riktigt arg om jag bröt mitt löfte. Tankarna studsade ett tag i huvudet...jag la sakta men säkert Dumlen tillbaka i pappret och ställde bort skålen. Vem vill se PIA arg...nej, nej, inte jag!!

Nu ska jag kravla mig tillbaka till soffan...inte dåligt att jag orkade vara vaken så här länge. Ha det bra där ute och hoppas jag inte smittat er...både med förkylningen och mitt dåliga humör!! Kram Anna ♥

8 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Arg..ja?? nääähäää då...jag blir inte arg..men jag kan bli tjatig...det är nog tamej fan värre..en tjatig gnäällkääring..nää dää vill du inte höra..och om du ska stå (ut)med mej på höstmässan i brunskog näste helg..ja da vill du nog inte höre mej tjate.....skrattade gott när jag läste detta..haha..jaja.. Och inte har jag gjort nåt vettigt idag..blir galen..hur ska detta gå..har itte nöe å sälje..men vi baker en massa goe skörper och gör martensgodis da blir dä bra..osså dinne fine väggarrangemag:)..kry på dej nu osså lötter du nån annan äte opp dumlera..kramen..Pia

Sara sa...

Hmm, det var ju det där med att bli smittad över telefonen.. När tror du jag får det? ;)

Stackare! Krya på dig nu vännen!
Kram

Pillargontanten sa...

Humöret kom inte genom datorn, det klarar jag själv att greja om jag behöver :O) Förkylningen... Nej känner inga såna symtom heller...
Tråkigt i alla fall att du är sjuk, men det blir man ju ibland och jobbar man med ungar blir man det absolut med jämna mellanrum :O)
Krya på dig!

Vera sa...

Ja du Anna.....Hoppas det känns lite bättre nu. Är lite tomt utan dig på jobbet men det går allt bra. Tänkte vänta med förkylningen en vecka eller två eller förhoppningsvis längre. Kram på dig vännen...

Geta sa...

Pia arg?! Tror inte riktigt på det.
Tråkigt att du ska behöva bli sjuk så ofta. Hoppas du kryar på dej snart. Ha det gott!
Kram kram.

Frida sa...

Den där fösta bilden beskriver väldigt bra hur jag också mår. Vi får snörvla i hop som du säger, mycket roligare än att snörvla ensam. Jag äter mycket frukt intalar mig själv att förkyldningen kanske försvinner fortare om man får i sig mycket vitaminer.
KRYA på dig nu!
STOR KRAM

Fröken Fräken sa...

Usch, det där lät inte kul alls! Ge förkylningen en ordentlig utskällning så kanske den lämnar dig!

Jag har provat mig fram bland olika färger, men nu insett att det som funkar hos mig är vitt och jordfärger.. och lite blått emellanåt!

Anonym sa...

Du har allt otur mä dessa förkylningar, har en snorig son här hemma oxå.... får väl se om den smittas.Duktigt med dumlen, hamnade resten av godiset i soppåsen??Krya på dig, vi ses, kram Adolfsson