lördag 17 maj 2008

Lite framsteg...

Idag sover lillstumpan hos mormor och jag satte mig vid datorn för att lära mig om hur man gör när man bloggar...det är inte så lätt men övning ger färdighet, antar jag. Jag älskar att sitta vid datorn och greja men tiden finns liksom inte...det är så mycket man vill göra.

Sista tiden har det inte blivit så mycket gjort, varken scrapbooking, kortmakeri eller trädgårdsarbete. Stress, stress och åter stress! Nacken är som en fiolsträng och de senaste 4 veckorna har spänningshuvudvärken legat som en dimma över mig. I fredags var jag hos en sjukgymnast för första gången och han skulle hjälpa mig, med både det ena och det andra. Tydligen jobbar han även med viktminskning, vilket lät lovande i mina öron. Men en sak i taget...vi skulle börja med nacken och några övningar. Han var jättetrevlig så det bådar gott.

Idag har det regnat med lite snöblandat och det har varit rejält kallt...som tur var täckte jag över en del av nyplanteringarna jag gjort, så jag hoppas de kommer att klara sig. I torsdags när jag kom ut genom dörren slog en underbar doft av liljekonvaljer mot mig...jag har en liten plantering precis utanför min dörr och doften letade sig in bland minnena när man var ute och plockade mängder av liljekonvaljer när man var liten tös.
Nåja...nog för idag. Ha en bra fortsatt helg!!

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej...kul med nya bloggare..välkommen i bloggvärlden...PIA

♥ Pia... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej...snyggt jobbat......Mimmi