söndag 18 maj 2008

Söndagsfunderingar...

Idag har jag städat och pysslat lite i lillgummans rum...tänk vad mycket grejer det blir! Nallarna gjorde sig fina uppe på den gamla men nymålade skänken. Den har stått hemma hos farmor och farfar men är numera ett klädskåp...ska bara måla dörrarna färdigt nu i sommar.

Har en jättehärlig gammal dockvagn som fick samma färg som skänken...den skulle slängas när vi rensade på jobbet...ingen var intresserad av att laga den så jag fick den. Visst blev den fin??


Helgen har gått och nu är det dags för en ny vecka...dags att börja ett nytt liv...vad är det med måndagar egentligen som gör att man alltid vill börja om?

Jag har surfat runt en del och kollat in olika viktsidor och man är ju inte direkt ensam om att vilja gå ner i vikt. Det är många tankar...jag har bantat sedan urminnes tider, kommer inte ihåg när jag började. Jag kommer ihåg när man var liten och folk kommenterade att "man var ju lite knubbig men go ändå". Jag kan egentligen inte komma ihåg att jag någonsin inte har skämts för min kropp...

Nu är jag vuxen och vill inte skämmas längre. Det är en livsstilsförändring som ska till. Jag vet hur jag ska äta (det finns snart inte en bantningsmetod jag inte testat känns det som). Jag vet att jag ska motionera, jag vet vad jag inte ska äta...jag måste bara komma på en plan för att få ihop alla delar. Imorgon ska jag kolla igenom en del viktväktarprogram som en arbetskompis ska ta med till jobbet. Tyvärr har inte viktväktarna någon grupp i denna lilla stad så jag får börja på egen hand. Med lite eller ganska mycket draghjälp från min kära vän på jobbet.

Imorgon är en ny dag...med nya möjligheter!!!! Ha det bra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej...med mycket draghjälp ska det bli...har en hel kasse full med program...bara att draaaa igång...Mimmi

Anonym sa...

ja visst ja....glömde ju en sak...kraaaaam...hihi...

Cee sa...

Hej!
och välkommen till bloggvärlden. Ja du är inte ensam vi är många som behöver draghjälp och jag skal titta in och peppa dig så gott jag kan . Tack för titten och kommentaren på min blogg.
Detta fixar du. Ta en dag i taget skickar en massa pepp nu kram Cee