söndag 15 juni 2008

Söndag kväll och snart börjar en ny vecka!

Äntligen har jag fått rätt tid på min blogg...inte konstigt att tiden inte stämde eftersom den stod på "Stillahavs-tid", det var kanske ett önsketänkande att jag skulle befinna mig där. Idag har jag varit hos en god vän och fått en del bra tips..både när det gäller heminredning men även lite bildbehandling. Tack Pia!! Jag har photoshop men om jag ska vara ärlig så tycker jag det är en aningen krångligt. Jag vill att det ska vara enkelt, snabbt och lättarbetat. Det har jag funnit nu...picnik. Man har absolut inte samma valmöjligheter som inom photoshopen men detta räcker för mitt basala behov. Kolla in och prova på, det var jätteenkelt. Jag ska visa några bilder.


Jag har lärt mig att lägga på text, runda hörn och göra en ram...visst blev det bra? Nåja...idag har jag packat ner allt i skåpet och imorgon åker det ut i garaget för en make-over. Jag ska måla det vitt och det ska bli så skönt, jag har varit enormt trött på skåpet så länge.

Jag älskar min farmors servis, det är något med formen som tilltalar mig, speciellt kaffekannan. Gissa om den packades med omsorg. Det är otroligt hur många minnen man har och hur vissa saker är förknippade så stark med vissa personer. Ur denna servis serverades kaffe till farmors hembakade moccatårta med marängbottnar. Gillade aldrig tårtan...konstigt nog!!!


Jag fick låna med mig två böcker hem från Pia och de ska bli min kvällsläsning. Jag ska krypa upp i soffhörnet och gotta mig i alla bilder. "Franske stemninger på nordisk vis" och "Franske fornemmelser i nordiske haver". Det är otroligt fina bilder och man blir så inspirerad av att drömma sig bort.

Det där viktväkteriet har inte funkat lika bra denna vecka. Det har fuskats med både godis och glass, fy skam!!! Jag vet inte om jag ska väga mig till morgonen...får se hur jag gör när jag vaknar. Men det är en ny vecka med ny energi. Absolut!!!

Ha det bra!! // Anna

9 kommentarer:

♥ Pia... sa...

abseluuuut....det ÄR en ny vecka i morn...du vad fin den där servisen var..den mittibilden var ljuvlig..du kan du..PIA

Anonym sa...

Vilken vacker servis.Jag älskar gammalt porslin.Själv så tar jag ju som sagt en liten paus från viktväktandet,men till dig som kämpar så säger jag bara....kör hårt och lycka till!!!

Christina

Anonym sa...

Hej!
Tack så mycket för kommentaren på min sidan :) Ja jag blev rätt nöjd själv med frisyren,men jag kan säga att det var inte plätt lätt att få den så där snygg efter att man tvättat håret och skulle göra det igjordning :( Blev inte alls som det var tidigare...hmm men det tar väl ett tag att "lära" sig kanske:)
//Camilla

Anonym sa...

Så skojsigt det här var då!!!!!

Vera sa...

Så ja...Ett litet mer ordentligt inlägg. Kan knappt vänta på att få se hur skåpet kommer att se ut. Sedan är du hjärtligt välkommen att titta in till Veras vimsiga värld. Om det går att hitta dit.
Kram på dig

ps...hur fasen var det man gjorde hjärtan nu igen????

♥ Pia... sa...

Hej ..vad fint du gjort ...vit mall och hur tusan gjörde du för att få sååå liten nätt banner:)??? Nu behöver jag hjälp ser jag...PIA

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har, med massor av fina foton!
Tack för titten!

Birgitta sa...

Hejsan och tack så mycket för besöket på min blogg. Ditt vitrinskåp blir nog jättebra som vitmålat och farmorsservisen var söt. Kramar från en värmlänning(Karlstad) i förskingringen och glad midsommar. Birgitta

batgirl sa...

Tack för dina fina kommentarer inne hos mig =)
Måste säga att du har många underbara bilder här på din blogg. Och vilken underbar trädgård du har! Jag skulle oxå vilja ha sådan ordning.
Kram och ha´de så bra!