söndag 10 augusti 2008

Kärringen mot strömmen...

...det är jag det!! Här surfar man runt och kollar alla dessa VITA sidor och så går man och köper ett SVART överdrag till soffan. Ja, jisses!! Jag blev så förälskad i det så jag kunde inte låta bli och jag är jättenöjd. Det ligger ett par gardiner med lite grönt och vitt på som ska upp så småningom så det kommer nog att funka bra. Vad tror ni...är man helt knasig???



Så...vad blev det mer på Ikea, undrar ni förstås?? Självklart en hel del annat. Dottern hade ju bestämt sig för att sova i eget rum och då får man ju smida medans järnet är varmt. Kära och nära vet hur vi krånglat med sovandet i denna familj och det har varit en lång följetång. Lillstumpan kom till oss 9.5 månad gammal från Kina och att sova var helt klart något hon tyckte var överskattat...man missar ju så mycket som händer då!!!

Sedan förra sommaren har hon sovit i egen säng men i vårt sovrum...det har funkat jättebra och hon har kommit någon gång under natten och parkerat mellan maken och mig och sedan somnat om. Nu har hon snappat upp att bästa kompisen ligger i egen säng i eget rum och det har hon funderat på en del. Häromdagen talade hon om för oss att hon skulle också sova i eget rum. Hmm, ja, man får ju ta de små liven på allvar så idag åkte vi och köpte den ny sängen och hon var jättenöjd. Det var ju en sån säng som Pippi Långstrump åker iväg i när hon beger sig ut på de sju haven (fast vit eftersom mamma bestämmer, he, he!)



Jag tyckte onekligen att det gick lite för enkelt. Vi flyttade runt hennes möbler en del för att få allt att passa och klädskåpet fick stå mot snedtaket och bakom blev det en mysig kojja som stumpan gillade rejält. Sagt och gjort...vi fixade välling ikväll, jag följde med upp och hon talade om att jag kunde lägga mig på madrassen med kuddarna, vilket jag självklart gjorde. Hon tittade storögt på mig och sa fundersamt:
- Men vad göl pappa, da?!?

- Han är nere och kollar på tv:n, svara jag med ett leende.

- Ja...han kan ju ligga bakom skåpet sen näl han kommel!!

- Nej, svarar jag lite lätt road. Pappa och jag ligger ju i vår säng sedan.......

- Hmmmmm, svarade dottern med en rynka i pannan.


Hon la sig ner och funderade en del, det märkte jag men sen somnade hon så gott. Hon trodde nog att vi alla skulle sova i hennes rum...stackarn!! Vi får väl se hur natten blir men det bådar gott. Det är med lite vemod jag skriver...dottern har blivit så stor och det känns som om det går för fort.


Ha det bra!! //Anna ♥

13 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Ja jävlar du va jäla snyggt..Svart soffa får det nog blihär med så småningom:)...fast å andra sidan..mitt vardagsrumm ..kankse blir för mörkt och dystert..vad vet jag..men du fick till det vetja..kärring mot stömmen ..jo jag tackar jag ..då är vi två kärringar då... så smôlas rômm da...så sött och fint..förstår om hon somnade som en prinsessa..menar pippi..somnade du med?..men pappa bak skåpet...njaaee..jo han får nog plats..hihi..så nu hoppas jag ni sover alla tre i natt så du kommer utvilad te jobbet...säger jag nu lite kackt..kanske inte sôver en blund.....PIA

Viola sa...

Hej, idag är jag ute på nytt bloggäventyr, vidgar horisonterna och dig hittade jag hos Frida. Ser att vi har samma yrkesval. Har senare utbildat mig som lärare och kombinerar det jobbet ihop med min nätbutik. Du här är en som blandar stilar oxå. Älskar svart ihop med det vita. I morgon är det min första jobbardag sedan sommarlovet startades,så här pirras det lite extra. Du har en jättehärlig blogg som jag gärna hälsar på igen, välkommen till mig när du har tid, kram Viola

batgirl sa...

Det blev jättesnyggt med svart. Du har inte valt fel tycker jag iallafall. Tack för gulliga kommentarer på min blogg =)
Jag ska köra igång på allvar nu imorgon (måndag). Ska bli riktigt roligt och framförallt så vet jag hur bra jag kommer att må igen.
Ha´de!
Kram

Granne med Selma sa...

Kpmmer ihåg när Emma fick sin första tand... Då stod jag i köket och grät. Inte av glädje utan av vemod över att hon blivit så stor och att det gått så fort...

Helt klart valde du rätt färg på tyget.! Själv stod jag och målade svarta krukor igår :-)
Kram Sussie

Frida sa...

Det blev ju jättesnyggt med det svarta sofföverdraget. Allt måste ju inte vara vitt!
Barnen växer fort och de vet vad de vill när de väl har bestämt sig för något. Fin säng din dotter fick den förstår haf att hon är nöjd med.
Kram Frida

Birgitta sa...

Omväxling förnöjer alltid, svart är ju jättesnyggt ihop med vitt och dotterns säng var ju jättegullig, hoppas hon sov gott i den. Kramar och ha det gott. Birgitta

Anonym sa...

Tycker det blev riktigt snyggt med ett svart överdrag :)

Marie sa...

Ja det går för fort med dessa barna, jag tyckte inte det var längesedan våran lilla stumpa(som är stor nu, 7 år)kom hem från BB, åren bara rusar iväg. Den svarta soffan var jättefin och superbra när man har barn :) Ha det gött! kram Marie

Anonym sa...

Hej,--skönt med fredag va?Kan tänka mej det och en annan som får slite här..nää visst ja ..nu kom jag på ..du skulle ju på besök idag...okej vi hörs..hej..PIA som smygbloggar på jobbet...hysssj....

Malin - I min trädgård sa...

Underbara barn!

n o r d i n g å r d e n sa...

Svart är ju hur snyggt som helst, va fin soffan blev och jag älskar din nostalgiska sitthörna med urfina fåtöljer! Dwn sängen skulle jag inte ha ngt emot att ha heller.. Mari.

Morfars bod sa...

Jättesnyggt med det svarta, har själv stor förkärlek för svart som dessutom gör de vita detaljerna ännu snyggare.Ser att vi missade en hel del godbitar under semstern i Värmland, men det får man ta igen på nästa resa.
Mvh, tant H
www.vildatanter.blogspot.com

Anonym sa...

Va kul att finna hit! Har kollat läget på Pia´s blogg och hamnade här, när jag läste citaten från dottern förstod jag direkt vem du är! Fröken/föräldern Jenny