lördag 9 augusti 2008

Så har det gått en vecka...

...och det var helt okej att komma tillbaka till jobbet. Det blev en väldigt lugn vecka med minimalt med barn...egentligen ganska långtråkigt men vi hann göra en hel del smått och gott.

Lite pyssel har det blivit här hemma...

Hade en gammal uppslagsbok som jag gick lös på...det fanns en del fina bilder och text så jag använde mig av det och lite hampsnöre.


Det blev helt okej. Idag har jag och Pia provat oss på lite trädgårdkonst...ha, ha, ha...ja, någon konstnär är jag inte men man gör så gott man kan.


Tänk vad lite tråd, armeringsjärn och en hel del tålamod kan göra...tyckte de blev ganska mysiga, om jag nu får säga det själv. Det är ju meningen att de ska rosta så vi får val se hur de ser ut om några dagar.


Imorgon ska vi till Ikea och shoppa en säng till lillstumpan...hon har bestämt sig för att hon ska ligga i eget rum så det är väl bäst att passa på.
Ha det bra!! // Anna

Jag måste berätta...jag sa till dottern att vi skulle iväg imorgon och köpa säng till henne.

Hon svarade -Det vill inte ja!
-Jamen det är ju du som ska ha en ny säng.
-Ni kan väl övelaska da!

Ibland blir man stum...

Visst är hjärtat lite likt en kanin eller en råtta...jisses vad jag har skrattat!! Hm...jag får nog göra om det...ha, ha, ha!!!!!

6 kommentarer:

♥ Pia... sa...

ja herreguuud ..nu förlängde du mitt liv oxå:)..kaniiiin ...får ut och titta vad min ser ut som...hehe..sen blir det mera till mitt rostiga liv...PIA

Frida sa...

Vilka fina hjärtan! Det är kul att hålla på med armeringsjärn man kan ju göra hur mycket fint som helst av det. Fint det blev med ljusen!
Kram Frida

batgirl sa...

Va´fint du har gjort med ljusen! Du har bra fantasi tycker jag =)
Ha´de!
Kram

♥ Pia... sa...

hahaha...hur gjorde du det där då?...okej ...ni får väl övelaska då i morn:).. för den lilla godingen

Granne med Selma sa...

Va roligt att ta en pysseldag tillsammans! Förr var man med mamma på symöte. Jag satt tillsammans med tanterna och stickade. Mamma hade garnaffär så jag stickade väldigt tidigt... just det där att göra saker tillsammans är så himla kul.

Hoppas lillveck blev riktigt överlaskad .-)
Kram Sussie

Hem och Harmoni Marie sa...

Jättefina hjärtan!
Hittade hit för första gången idag, via din vän Pia.
Fin blogg, jag återkommer gärna.

Ha det gott, kram Marie