onsdag 3 december 2008

Det har flyttat in...

...någon hemma hos mig. Ja, egentligen är det många små godingar.

De bor uppe på min spiskåpa och där trivs de i värmen. Glada, goa och alltid lika mysiga. Mina tomtar brukar flytta in vid advent och sedan stanna en bit efter jul.
I söndags bakade vi pepparkakor, hela familjen. Lillstumpan tyckte det var hyfsat kul, ett tag iallafall. Sedan var det mest jag som fick baka och det var helt okej. Jag gillar att baka pepparkakor, det är så rogivande och gott, självklart.

Nu för tiden finns det så många roliga figurer...allt från traditionella pepparkaksfigurer till krokodiler, giraffer, Pippi Långstrump, Bamse, änglar och en hel del annat.
Hoppas ni har det bra mitt i allt julstök.
Sköt om er!! // Kram Anna ♥

13 kommentarer:

Geta sa...

Vad fint du har! Visst måste man baka pepparkakor. Blev det något shoppat eler blev det bob eller.....
Kram.

Vera sa...

Men....en hel tomtearmé. Så mysigt det ser ut.
Krokodilpepparkakorna ser ju inte helt fel ut.
Natti natti
Malin

♥ Pia... sa...

..Gokväller..såå de har flötte in hos dej mâ:)..ja här smyger och kryper de in litte sakta.men säkert..de sättersej i alle vråna..en å anan granstump kommer in å:)...pepparkaksbaket blev fint dokumenterat ser jag..mitt pepparkaksbak kommer ätter helga...ä meninga att via ska bake allihopa på söndag..dä blir nog en och annan smakbet för mej med..ha de så gött..kram..PIA

Sara sa...

Vilka gulliga små tomtar, mysigt med peppisbak :-)
Kram Sara

Anonym sa...

Hejsan!
Gunilla Magnusson här.MMmm pepparkakor som är så gott.Sådant blir det till helgen.Hoppas att allt är bra med er.

Ha det så gott

♥ Pia... sa...

Ja kom du in i röran min:)..men inte före 10:)..PIA

Frida sa...

Hej Anna!
Vilka fina bilder, mysigt med tomtarna på spisen.
Kram Frida

Frida sa...

Hej Anna!
Du gör det helt rätt i att ta det lugnt med pysslet.
Hoppas du får en skön adventshelg!
Kram Frida

♥ Fyra årstider sa...

Vad gulligt de var med alla tomtenissarna och pepparkaksbak har det även blivit här.
Kram Lotta

Tea Lady sa...

Har inte hunnit baka än...

Tack för länkningen till min tävling! Jo Lussete är ju ett saffranste och det är jättegott! Jag låter min son, 9 år, dra vinnaren i morgon kväll!!

Lena

Sara sa...

Åh va mysigt du har det!
Det bidde allt ett tygstycke på ikea...
Kram S

Vecka - Vecka sa...

Hej!

Pepparkakor hör till! Bakade själv lite kameler idag!

Tävlingen hos mig är avslutad, och tyvärr vann du inte julstrumpan. Bättre lycka nästa gång!

Kram,Lotta

Mjuka sa...

Krokodiler skulle passa fint här!
Ha en fin fredag
kramar Malin