tisdag 14 augusti 2012

Vilket härligt väder...


...vi har haft idag! Jag bara njuter!! Det är så härligt att få plocka plommon, sockerärtor, gurkor, rödbetor och bara njuta av värmen.

Mitt plommonträd är överfyllt av plommon och eftersom vi varit dåliga på att ta hand om det och inte beskurit det så är det med fasa jag ser grenarna viker sig ner mot marken!! Vi plockar och vi äter!!

 

Jag gillar min trädgård och jag har massor med drömmar och tankar om hur jag vill att den ska se ut. Någon gång. Jag behöver bara tid, pengar och tålamod. Varje år är det likadant, jag vill så mycket...så och odla. Jag har inga gröna fingrar, jag glömmer att vattna och att gödsla och det blir inte alltid som jag tänkt mig. Jag kommer på nya idéer till kära makens fasa, jag handlar sten på blocket som måste hämtas och jag flyttar växter från ena stället till det andra...behöver jag säga mer!! Det är tur att min man har ett näst intill obegränsat tålamod.


Jag gillar pallkragar och odlar gärna både blommor, grönsaker och bär i dom. Det är så enkelt...fast i år regnade en hel del bort och sen har vi haft väldigt mycket sniglar också. Men det blev sockerärtor, rödbetor, lejongap, astrar, morötter, dill och ruccola.
Sedan flyttade jag även våra jordgubbar och blåbär till pallkragar och det gillade de verkligen.Gurkor och vindruvor har det blivit massor av men tyvärr tror jag inte att druvorna kommer att hinna mogna men de är väldigt fina att se på!!





Det känns som det är en hel del sommar kvar och vi får passa på att njuta!!


Ha det bra!! // Lena

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Herregud såå det växer hos er.. helt otroligt vilka gröna fingrar ni har du å gubben;) de där vindruvsklasarna är jag imponerad av! ..ha de... syns i mörn..Pia

Geta sa...

Vad roligt att du är tillbaka på bloggen! Och vilka fina bilder, duktig både i trädgården och med kameran du!! Nu fick jag lite inspiration till min trädgård, men det blir nog inte så mycket mer gjort i år. Får du alldeles för mycket plommon som du inte vet var du ska göra av så.....
Roligt att du kommenterade hos mig!
Kram Agneta