lördag 31 maj 2008

Igår förlängde jag...

...livet med ett antal år. Givetvis genom skratt. Vi hade en liten träff med jobbarkompisarna och det brukar bli glatt och det var det!!! Mina magmuskler fick sig en rejäl omgång!!! Vi åt tacospaj, fetaostpaj och sallad på tomat+mozzarella+ olja+ pinjenötter och basilika och till det dracks det rödvin. Det var jättegott och som grädden på moset fick vi en supergod rabarber/kokospaj med vaniljvisp. Jag hade sparat 8 points från resten av veckan + att jag hade 14 kvar av dagens ranson så jag tror att det gick ganska hyfsat. Jag tog bara en portion och sen fick det vara bra! Men idag är det en ny dag...lite slö och långsam med tanke på rödvinet men ändå en ny dag.

Shoppade loss på IKEA igår och jag kom hem med en hel del. Det blev en Fado-lampa till hallen, jättenöjd med den, nya rullgardiner till sängkammaren, träpersien, gardiner, lampor till sängkammaren...



...mattor till hallen och en hel del annat. Det var nästan inget folk där så det var lugnt och skönt och tom med gubben tyckte det var okej att gå på IKEA.

Idag skiner solen och det är rejält varmt redan. Tyvärr har jag en alldeles urtråkig och nödvändig sak jag måste ta tag i och det är att dammsuga...JIPPIE!!! Mormor kom och hämtade lillskruttan så huset är tomt och då är det bäst att passa på, trots vädret. Jag får gå ut och njuta senare, dagen är lång!!

Lite ögongodis...


Gillar den väldigt mycket, finns på http://www.countrybymail.se/se/grp/inredningsdetaljer.php

Och vem kan motstå Barbapappa. Jag älskar de här tallrikarna men kommer aldrig till skott med att köpa dom, hm! http://inreda.com/

Den här ljusstaken finns att köpa hos http://fridasgard.se/

Ja, ja...dammsugaren står och glor på mig och tycker att det är dags att lyfta på ändan medans dammråttorna virvlar i cirklar runt. Det är väl bäst att ta tag i det...bränner väl bort lite rödvin iallafall.
Ha det bra alla därute!!! /Anna ♥

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej du....då var vi två som förlängde livet rejält..volangerna fick motion minsann..och trevligt hade vi..trots att det var torrlagt hos någon:)...PIA

Anonym sa...

mycket intiresno, tack