torsdag 29 maj 2008

Jordgubbssmoothie och och kvällsfunderingar

Så har det gått 4 dagar och jag mår väldigt bra. Det är så skönt att vara igång och att vara på väg...jag är mätt och nöjd. Godissuget finns och ibland blir det jobbigt men eftersom jag nu vet att glassen "twister" inte innehåller mer är 1 points så lär jag väl överleva. Jag kan tom äta en "sandwich" på 3.5 points utan att sabba allt, det handlar om planering. Tack till min källa!! http://kryddtrollet.blogg.se/ Min planering denna vecka har varit att fixa matlådor och spara några points varje dag så jag kan ta mig ngt vinglas imorgon när jag är bortbjuden. Jag har följt min plandering och känner mig mäkta nöjd!!!

Ikväll har jag avslutat dagen med en jordgubbssmoothie som jag gillar jättemycket. Tyvärr misslyckades jag katastrofalt med min egen bild så jag fick låna en från Tasteline .


Här kommer receptet:

Till 2 personer.
Frusna jordgubbar (ta så mycket som du vill ha)
3 dl Lätt vanilj yoghurt (1,5 points)
2 tsk flytande honung (kan uteslutas om man vill, 0,5 points)
1 msk krossade linfrön (0 points)
1 stor banan (1,5 points)

Mixa allt i en mixer eller med stavmixer...supergott!!!

Imorgon har jag min lediga dag...jobbar 80%. Då ska jag först till sjukgymnasten och sedan bär det av till IKEA...shoppingsugen!! Det ska inte bli så hemskt mycket, vilket jag alltid säger och ändå kommer jag ut med ett flertal kassar. Ni vet...servietter, ljus, ljuslyktor, lite tyg, skärbrädor och en hel del som bara kostar 15:- och som kan vara bra att att ha. Hmmm...någon som känner igen sig?!? Denna gången är det lampor som behövs, hallampa och sänglampor. Vi får se vad det blir...kanske...

...till hallen! Hoppas ni alla får en bra fredag...det ska jag ha!!! /Anna♥

4 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj..den lampan du visar, har jag en liknande..gillar dn skarpt...smootien såg väldigt goo ut..blir jag bjuden på den så..säger jag inte nej tack :)...skönt du tycker det går bra..då går resten oxå..ha en bra och gooo dag i morgon..kram.. Mimmi...

Anonym sa...

Åh smoothies är ju så himla gott. Jag hamstrar på smoothie recept nu inför sommaren. Så den ska jag absolut testa framöver.

♥ Pia... sa...

Tjolahoop nu är ja hemme:)

♥ Pia... sa...

Hej nu är jag vaken...hur mår du:)..Bra hoppas jag..jag är pigg och ska åka på stan..sen väntar jag på nytt inlägg från från dej..hej...PIA