måndag 2 juni 2008

Nu har det gått en vecka!

Japp, en vecka har gått och jag tycker väl att det i stort sett gått bra. Det var inga problem att spara points under veckan eftersom jag skulle bort på fredag men tyvärr kanske inte de räckte ändå. Jag har gått ner 1 kg på denna vecka och jag hade säkert gått ner mer om jag inte ätit för mycket på fredag. Jag är nöjd, för det är iallafall 1 kg och det är ju alltid något. Mitt mål denna vecka är att komma igång med någon sorts motion. Jag gillar att gå och cykla på motionscykel så vi får väl se vad det blir. Det är ju LITE varmt och efter en hel dag i solen på jobbet så är jag ganska trött...

Detta var receptet jag provade förra veckan:

Potatismoussaka 2 port (4 points/port)

5-6 potatisar
½ dl buljong
150 g nötfärs (max 10%)
1 gul lök
1 burk krossade tomater
1 msk tomatpuré
1 vitlöksklyfta
½ buljongtärning
1 tsk basilika
Salt

Sätt ugnen på 225 grader.
Skala och skiva potatisen och lägg i en ugnssäker form.
Slå över buljongen.
Sätt i ugnen i ca 30 min.
Hacka lök och bryn i stekpannan tillsammans med färsen.
Häll på krossade tomater, tomatpuré, pressad vitlök och buljongtärning.
Krydda med basilika och salt. Lägg detta över potatisen och grädda i ytterligare 15 min.

Jag gillade verkligen detta ...om man vill variera kan man ju lägga till sådant man tycker om, tex svamp, paprika, broccoli, ost eller det man känner för. Bilden är hämtad på http://www.flickr.com/

Denna vecka ska jag testa ett nytt recept...indisk kyckling. Jag tänkte göra en stor omgång så jag har till fler matlådor...återkommer med recept! Gillar verkligen indisk mat så jag hoppas det blir gott!!
Ja, ja, det var några rader från mig! Ha det bra i värmen!!! / Anna ♥

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej..så gött de såg ut..nu blev jag hungrig ..och samtidigt kom jag på smootien som jag skulle göra och glömde bort!!!..typiskt..får bli i morn istället...motion ja, jag har varit ute och gått en runda nu på kvällen med hunden...båda flåsade...kan jag säga:)...vamt ja tack det var det..och ändå såå skönt.. får allt bli en runda i morgon med...nu väntar kojen...sovtime med andra ord...PIA

Anonym sa...

Hej!
Tack så jättemycket för tipset.Den maträtten såg jättegod ut.Måste testas!
Christina

♥ Pia... sa...

Tjollahopp..är det vilodag idag:) hade ni kul igår..? skulle tro det med det gänget:) PIA