tisdag 27 maj 2008

Två dagar av mitt nya liv...

...har gått och jag har ätit precis efter konstens alla regler. Jag äter utifrån mina gamla viktväktarprogram för jag vet att det är det som funkar bäst för mig. Jag har testat Gi, Cambridge och några kurer till men har konstaterat att jag gillar VV bäst. I går när jag kom hem var jag sliten och trött (förkylningen snurrar fortfarande runt i kroppen på mig) men jag tog mig i kragen och gjorde några matlådor. Jag måste ha snabba lösningar när hungern är som värst och tiden knapp, jag vet hur det blir när jag blir stressad och inte får det att funka. Då är det bra att ha något att plocka fram ur frysen som är snabbt att värma.

Det är en lång väg fram till målet, cirka 50 kg! Nu i början är det ju hyfsat lätt...eller vad man nu ska säga!!! Jag är rejält godissugen och skulle bra gärna vilja sätta tänderna i en chokladkaka men jag är åtminstone inte hungrig. Så det är bara att drömma vidare om en smalare kropp och bra kondition och försöka vara fokuserad på vad det är jag vill uppnå. Jag tänker inte ge efter för godissuget...jag kan ju titta, bara!
Så...nog med viktprat. Surfade runt och fann en hel del kul...som vanligt! Jag håller på och letar efter ljusslingor som jag ska ha till hallen och hade funnit en superhärlig ljusslinga med risbollar...man växte ju upp på sjuttiotalet så lite nostalgisk blev man ju. Men...efter att ha gjort beställningen så meddelade företaget att de räknat fel på lagret och att det tyvärr inte fanns några. SUCK och STÖN!!! Så nu är det bara att fortsätta att leta. Fann iallafall en annan kul affär! http://www.barntyger.se/ Kolla in vilka härliga tyger!!!

Det vore kanske något till lillgummans lekstuga! Det finns så otroligt mycket kul att köpa till barn...man blir helt sjuk. Jag skulle definitivt behöva vinna på lotto om jag skulle ha råd att köpa en del av det jag vill ha... men titta kostar inte något. Kolla här: http://www.systerlycklig.se/default.aspx


Eller varför inte...

Ja, ja, imorgon ska jag på utflykt med de största barnen på förskolan och vi ska ha en heldag tillsammans med busstur, matsäck, utelek och ett besök på ett museum här i stan. Det ska bli härligt! Matsäcken är fixad och det blir en skinksallad med pestovinägrett.


Ha det bra!/Anna ♥

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej...du har varit superduktig dessa dagar...så bra att du tog dej i kragen och fixade matlådor..får man bara in det där i vardagen ATT man ska göra matlådor så funkar det jättebra sen..Jag gör ju så..och dagismaten ..näää den SKA VI INTE ÄTA..för..1: den är förmodligen fetare 2: den är utblandad,det tycks vara mindre med råvaror i.. 3: sen så är det för lätt att ta två portioner,när man klarar sej på en!!...Argument som håller för oss båda..:)..Kram ..MIMMI

Anonym sa...

Hej!
Hittade din blogg genom att du lagt en kommentar inne hos Åse.
Du och jag har väldigt mycke gemensamt.Jag är också inne på dag 2 plus att jag också har 50 kilo att gå ner.
Lycka till!
Christina

Anonym sa...

Hej. Fortsätt kämpa på. Det där med godissug är svårt. Men ja twister innehåller 1 points bara likaså piggelin. Solero smoothie, top hat och vaniljpuck innehåller 2points och är hur goa som helst. Calippo cola och calippo lime&citron innehåller 1,5 points. Man kan alltid hitta något gott. Så lycka till