fredag 23 maj 2008

Make-over!

Det är minsann inte bara jag som behöver en make-over utan även mitt hem...nu när jag varit sjuk så har jag kollat in en hel del inredningsbloggar och det finns ju mycket fint. Tänk att det finns så många duktiga människor som verkligen ser vad som passar ihop.

Jag gillar gamla saker och har alltid gjort det men är även svag för en del nya grejer. Jag lägger inte några stora pengar på inredning och man kan ju faktiskt förändra det man redan har hemma. Jag har lovat mig själv att jag ska fixa och dona en del framöver och jag ska börja med att måla ett skåp, vi har tröttnat på det så nu ska det bli vitt. Jag tror det kan bli riktigt snyggt, vi får väl se.

I skåpet finns en gammal matservis från mamma och en kaffeservis från farmor och farfar och det är även en del som gubben ärvt från sin mormor. Jag tror helt klart att allt kommer göra sig bättre i en vit färg! Sen är det bara att gå vidare till en gammal sekretär, linneskåp och några stolar...jag kommer inte att ha några stora problem med att sysselsätta mig framöver. Det är ju helt suveränt då det är mycket mindre risk att jag stoppar i mig onödigheter... vilket lätt kan inträffa om jag blir sittande framför tv:n.

Idag har jag faktiskt masat mig iväg till frissan...satt visserligen och hostade och snörvlade men jag var verkligen i behov av en klippning. Det är säkert ett halvår sedan jag klippte mig sist...såg ut som ett troll!! Hon tog säkert en decimeter och det känns underbart inför sommaren. Lilltösen blev oxå klippt, första gången hos frisör och det gick riktigt bra. Efter det for vi till leksaksaffären och köpte lite pärlor och pärlplattor...dottern skulle prompt ha Pippi Långstrump-plattor så det fick det bli. Lite för svårt för henne men hon var jätteduktig!

Snälla, ta er tid och kolla in denna underbara tjej!

Jag har inte lärt mig att lägga till video så det får bli så här.

Nåja...det var väl allt för idag...hoppas ni får en go fredagkväll!/Anna ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej..är det olle bolle själv:)..Spännande med målningspojektet..blir det en kritvit eller skitvit färg..när börjar du ? Jag har inte hunnit måla nåt mer på svarta byrån..det är fullt upp nu..men snart... nu ska jag slappa lite..ha de..."Mimmi"...