torsdag 26 juni 2008

Äntligen...

...har jag semester. Jag tror egentligen inte att jag har fattat det, polletten kanske dimper ner så småningom. Egentligen har denna veckan varit ganska skön, visst jag har längtat efter att få slippa gå upp på morgonen, att kunna ta dagen som den kommer, ligga och läsa och att bara allmänt ta det lugnt men på något vis har denna vecka varit nödvändig. Svårt att förklara men vi står inför en omorganisation på jobbet och det kommer att ske en hel del förändringar och denna veckan har jag städat bort en del av mig själv på min avdelningen, gjort färdigt en del saker som inte avslutats, typ föräldrasamtal och dokumentationer och fått gjort ett mentalt avslut efter 13 år på samma ställe.

Nu är jag övertygad om att mina kära kollegor skrattar gott åt mig (jag kan nästan se er!!) men ni känner mig alltför väl och vet hur jag funkar. Till hösten kommer nya utmaningar och sedan ett helt nybyggt ställe som vi får vara med och starta upp i december, så enormt kul!!!! Det är ju något vi alla pratat om och längtat efter. Det kommer bli helt suveränt!!! Tänk när alla 12 kärringar ska vara med och bestämma gardiner...hm!

Nej ni... nog med rödvinssnacket...igår var jag på stan och gjorde ett litet inköp till mitt scrapskåp. Lite ovanligt och kanske inte något jag använder ofta men nödvändigt ibland och definitivt smidigare och sötare än den jag hade förrut...

...visst är den söt, kunde inte låta bli!!!

Inne i skaftet finns det liten och stor skruvmejsel och en stjärnmejsel. Hur bra kan det bli?!?

Igår tog jag mig i kragen och gjorde färdigt kort som jag och en vän gör tillsammans och som ska lämnas till en affär. Jag skulle gjort dom för flera månader sedan men på något sätt har det inte blivit av och gissa om de hängt över mig som ett stort MÅSTE. Men...nu är de gjorda och det känns bra...nu är det bara några till som ska bli färdiga!!


Nej...nu höjer jag mitt rödvinsglas till er alla och nynnar..." Jag vill ha en hönsnätsbur med alla gamla ex på vinden"...tillägnat alla mina goa arbetskamrater...och det är inte rödvinet som nynnar.
Ha det bra!! // Anna

7 kommentarer:

batgirl sa...

Åh vad det lät gott med lite rödtjut. Det ska jag unna mig i helgen tror jag.
Ha´nu en jättego semester och njut i fulla drag :)
Kram

Vera sa...

...plocka fram dem då och då och ge dem varsin snäll klapp på kinden...
NJUT av semestern nu och tänk INTE på mig som jobbar 3 dagar till.
Kram, kram, kram.......

Anonym sa...

Jag håller också på att städa bort lite av mej för att göra plats til dej... och vi är nog som sagt lite lika!!!
Ha det gott kram Agneta

Anonym sa...

Nog skrattar vi alltid...
S,A,L,U

♥ Pia... sa...

Snopet..trodde jag kommenterade här igår..men det var visst på ett annat ställe det:)..förstorade bilden på hammaren..den var ju supersnajsig..trallallalala...hur gick den där sången nu då igen...PIA

Anonym sa...

Vilken söt hammare du köpte.
Det är bra med min mage.Alla mediciner som pumpas i den verkar hjälpa. Ha en supergo semester.
kram

Anonym sa...

Vilken fin hemsida du skapat!! :-D Ska bli jättekul att fortsätta snoka!! Träffar jag dig/er inte så ofta kanske jag kan gå in här och läsa om era hyss!! Kommer att sakna er så det ....känns!! Jag kan se framför mig när du ränner omkring och försöka "samla i hop dig" på jobbet!! Ha ha ha! Du e´ go du!! ;-) Vi hörs! Kram Linda.H