söndag 8 juni 2008

Vad tiden går fort!

Denna vecka har gått så rasande fort och värmen har totalt knockat mig. Efter jobbet har jag varit så trött och sliten så om jag ska vara ärlig så har jag önskat mig lite moln...skäll inte på mig, bara en dag, sen vill jag ha sol igen. Idag är det faktiskt lite mulet och det blåser enormt och det känns redan bättre. Lillstumpan har haft feber och ögoninfektion sedan i tordags så det har blivit några vaknätter. Nu är hon piggare men har inte riktigt vänt tillbaka dygnet ordentligt, inte jag heller men jag är ledig från jobbet imorgon så det är helt okej.


När det gäller maten har det gått bra. Jag har hållt planeringen och det har känts jättebra. I fredags hade vi fest på jobbet och jag körde faktiskt...det är lättare att hålla sig till planeringen då. Under helgen har vi firat maken och vi grillade och hade en härlig kväll. Grillade fläskfilé, kyckling och hemmagjord potatissallad...så gott. Fick receptet av en vän och jag älskar denna potatissallad. Lätt att räkna ut points!!

Pias potatissallad.

1 kg färskpotatis
1-1½ dl buljong
1-1½ msk vitvinsvinäger
1 msk olja
1 tsk senap (eller efter smak)
1 st purjolök
Dill
Salt och peppar

Skala och koka potatisen
Värm buljongen och tillsätt oljan, vinägern och senapen.
Dela potatisen i lagoma bitar.
Häll den varma buljongblandningen över potatisen.
Tillsätt purjolök och dill.
Vänd runt potatisen tills vätskan sugits upp av potatisen.

Väldigt god, mättande och smal sallad. Man kan ju variera med sockerärtor, rödlök eller vad man nu känner för.

Imorgon ska jag väga mig...har fortfarande inte motionerat något vilket grämer mig lite men maten funkar ju och ner går jag, så det löser sig!

Ha det bra därute!!! //Anna ♥

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med vägningen. Hoppas det går bra

batgirl sa...

Jag motionerade ingenting dom första 5 månaderna men jag gick ner jättebra i vikt ändå, tack vare maten. så jag tror inte att du behöver ha så mycket "ågren" för det. Huvudsaken är ju att man äter rätt mat.
Grilla är verkligen gott! Det gör vi nästan varje dag nu. Idag blev det grillad kyckling med bönsallad och färskpotatis. Mums var det.
Tack för potatissallads-receptet.
Det ska jag definitivt prova!
Kram

♥ Pia... sa...

Hallo...ja jag undrade just vad du gjort denna helgen..men nu fick jag svar..jag har oxå grillat..vi hade kalas för alla i familjen på lördag...allt var lyckat och gott..carro stod för maten och det var kanongott..åt faktiskt färskpotatis men inte i salladsformat..ska göra den snart..var ett tag sedan nu..och som du säger .. man kan göra oändliga variationer på den...må så gott i morn och ..du får lycka till med vägningen..men det har säkert gått vägen ...:)...PIA