fredag 13 juni 2008

Skolavslutning!

Visst blir man lite nostalgisk när denna tiden kommer. Man kommer liksom ihåg känslan man hade när man hade egen skolavslutning och stod där och sjöng, allt man orkade. För mig är traditionerna väldigt mycket förknippat med sång...fick en liten annorlunda variant på "Den blomstertid nu kommer" på sms idag...

Den baddräktstid nu kommer,
när magen är för stor.
Då valkar bara sväller,
och celluliter gror.
Generande behåring
lyfts fram i solens ljus.
Nej stranden verkar boring,
vi stannar inomhus.

De krav som sommaren ställer,
förstör vår ledighet.
Vi sitter där och gnäller,
fy fan vad jag är fet.
Fast vem vill motionera
när man kan sitta still.
Nej, låt oss revoltera,
vi tar en kaka till.

Har ingen aning vem som skrivit den men jag tyckte den var riktigt rolig.

Japp...2 veckor kvar till semestern. Det ska bli sååå skönt, börjar faktiskt bli rätt sliten. Det är tur att man har så underbara arbetskamrater som gör att de flesta dagar är fyllda med skratt. (Och det skriver jag inte för att jag vet att du läser, Pia...utan för att det är så sant, så sant). Jag hoppas att sommaren kommer att bli skön. Vi har en hel del att fixa med huset, som vanligt men det mesta är ganska okej att ta sig för. Det är med andra ord inga större projekt. Vi ska bygga ett insynsskydd till vår uteplats och det ska bli riktigt kul...ser fram emot det.

Nog för idag...ha det bra!!// Anna

1 kommentar:

♥ Pia... sa...

Hej och tack du stumpan:)...du kan minsann förgylla dagarna på jobbet du med:)..jo den sången gillade jag oxå...ja på måndag gör vi en tur till... på jobbet..vad vi ska
hitta på då ..får vi se....PIA