lördag 26 juli 2008

Idag blev det...

...en liten tur till Charlottenberg. Jag skulle ha lite plock på Panduro och sedan åkte vi till en leksaksaffär som ligger alldeles vid gränsen till Norge och på hemvägen såg jag en skylt..."Shabby Chic". Givetvis var vi tvungna att svänga in och kolla. Jag blev inte besviken trots att värmen var näst intill olidlig!! Jag fann en mysig och jättehärlig butik med en hel del fina saker.

Affären hette Englagården och låg i gamla Eda Brukshandel.

Pia...denna bilden är till dig!! Jättefin gardin med en söt bild på.

Jag gillar ju det svarta så jag föll hårt för denna byrå...det är läckert med något svart tillsammans med allt det vita.



Fattigmanssilver, korgar,kaffeserviser, kläder, ljus...ja det mesta fanns.



Det fanns en hel del snygga kuddar som jag gillade skarpt.



Det fanns tom barnmöbler...så fina!


Gillar virkat...påminner mig stark om mormor. Visst var det en fin affär? Jag kan verkligen rekomendera en tur dit...mycket att se och trevlig ägarinna.
Annars tycker jag att det är ganska slitsamt med värmen...förlåt alla ni som dyrkar sol och värme men det är inte riktigt min grej. Men...hellre det är ständigt regn.
Ha det bra!! // Anna ♥

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Ja du ..när det kommer regn nu härnäst..DÅ ska jag åka te Eda det vet jag bestämt...för du skrev ju att gardinen var te mej:)..och jag finner säkert nätt att å..kram på dej ..och ta en hink iskallt vatten å sätt föttera i..så blir det gött sen..jag ska åka å slänga mej i sjön..bäst du håller dej inne vid 7 tiden för att det att kommer stänka en hel del...

Granne med Selma sa...

Tack för tipset! Om vi får låna motorcykel nästa vecka funderar vi på att ta en tur bortöver där...
Kram Sussie

Anonym sa...

Herreguuuud såå varmt..nu sitter jag i källaren hos Patrik..efter att vi (läs Tommy&Patrik)klippt häcken...och bloggar lite ..kocken lagar till kyckling..och sen blir det nyplockade hallon..med en liiiten (läs stor:) klick grädde....sen på hemvägen ikväll är det jag som ska bada i sjön bortanför KIL det ett som är säkert..ha de såå gött ..du ligger i poolen va?..PiA

Anonym sa...

Vilken härlig affär .. ännu ett resmål på listan över saker att hinna med. Vart tar tiden vägen?? Kram Agneta