onsdag 30 juli 2008

Äntligen...

...lite behagligare väder...för min del. Igår och idag kan jag andas och känna lite lust att ta mig för något. Igår tog vi en tur till Charlottenberg igen, men denna gång för att gå på zoo. Jag hade egentligen inga förväntningar så jag blev glatt överraskad. De hade ormar, varaner, iguaner, sköldpaddor, krokodiler, lemurer och näsbjörnar. Självklart fikade vi där och bordet vi valde stod bredvid ett fönster med utsikt in i apburen...en lemur satt och kollade på oss hela tiden och lillstumpan tyckte det var jättekul. Sedan fick man även möjlighet att hålla i en orm om man ville. Givetvis tog jag chansen, mest för att se om jag vågade...och det gjorde jag!!!

Jag har inte tagit bilden själv utan den kommer här ifrån. Det var faktiskt häftigt att hålla den. Den var mjuk, varm och len...konstigt, eller hur? Gubben vägrade att ens gå i närheten medans lillstumpan klappade och tyckte det var väldigt häftigt!! -"Vad konstigt att olmen kan lukta med tungan, mamma!!"
Ja, ja...lite projekt har jag haft på gång och ett av dom var farmors gamla tallrikshylla. Den har stått i källaren sedan vi renoverade köket, för evigheter sedan men nu var det dags att damma av den och göra den i ordning. Så här blev den...


Innehållet kommer nog att variera men just nu ser den ut så här...tänkte sätta lite krokar under och hänga diverse skrot, antar jag. Ett annat projekt har varit en hylla i matrummet...


Kedjan och blomman är köpt på Hem T Gårn och ramen på Tinas ting...det andra är sånt som stått i skåpet här hemma. Man samlar onekligen på sig en hel del. Imorgon ska jag och ett helt gäng med glada laxar till Hem T Gårn och jag lovade mig själv att inte köpa alltför mycket men vi får väl se vad det blir...

Ha det bra!! Kram // Anna

7 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej glada laxen..ska du inte köpa så mycket..nää häää för om vi är ett helt gäng så kanske det inte får plats så mycket heller ..som tur är...:)..söt orm...fint arr. ... himla snyggt du gjort..får snart anlita dej som stylist...kram från en gla´ gammelgädda...eller om du vill gla´ lax.....PIA

♥ Pia... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Granne med Selma sa...

Så fint du gjort! Och tänk att ringblommor älskar jag - fast jag egentligen inte tycker om orange. Fast ringblomsfrön petar jag ner varje år för att de är så fina :-)
Kram Sussie

Anonym sa...

Är du inte riktigt klok, hålla i en orm!!!!!! Det hade jag aldrig gjort. Tack för att du köpte bokstaven åt mig, blev det några inköp te dig själv då??Kram Adolfsson

♥ Pia... sa...

Tack för kaffet & pajen den vr supergooo:)..såg Adolfssons kommentar..vill hon inte hålla i en orm..vad är det för tööööl:)..PIA

Annika sa...

Hej Anna!!! nu är jag hemma från vildmarken igen... pust... har varit tänkt att kolla in den affären men trott att det var en typisk "Edaaffär" med mycket rackel o skräp men nu ska jag svänga in där så fort som möjligt...Vad fint du gjort där hemma... Zoot är kanon... S har varit där o hennes kompis mamma berättade... rent o fräsch. många djur... Ha det gôtt... Annika

♥ Pia... sa...

Haha...läste att Annika trott det var en skräpbutik..där ser man ..ska inte dömma efter utseende alltså:).hihi... ja du ..nu slänger det mot måndan...kul???..eller darrigt??.....äh de blir som vanligt..bara måndan är gjord så är allt som före semestern..ha de så gött idag...njut så möe du örker...kram ..PIA