tisdag 1 juli 2008

Kaos har flyttat in...

...i mitt hus!!! Ni skulle se hur det ser ut, vardagsrummet är bara början! Vi satt här och funderade på vad vi skulle hitta på...nu när vi är lediga. Gubben tyckte vi skulle ta tag i vårt vardagsrum...matdelen. Visst, en vägg ska sättas nytt gips på, måla tak, väggar, lister och ja, allt som kommer till. Det tog inte lång stund förrän vi stod ute på färgaffären och velade. Ja, jag velade alltså. Vilken vit färg ska vi välja?? Gubben skakade lätt på huvudet och funderade på om det slagit slint i skallen på hans kära fru!!! Till slut valde jag en...VIT färg och sen var det bara att sätta igång.


Vitt, vitt, vitt...Pia...du är skyldig!! Jag har fastnat för vitt.

Givetvis var jag tvungen att sätta igång med ett litet projekt till. Jag såg en lavendelkrona i en blogg, tyvärr har jag tappat bort adressen...men den var fin. Jag ville göra en egen, på mitt sätt så det har jag gjort idag. Kolla...

Lite hålband...fann inget bättre, lite grön tråd att binda med och självklart lavendel.

Massor av tålamod och så här blev resultatet...



Jag satte en spets för att dölja hålbandet och sen kunde jag inte motstå några söta hjärtan som fanns på tygaffären.


Den blev riktigt lyckad...det sprids en härlig lavendeldoft i vardagsrummet där den för tillfället hänger och det gör inte ont att se på den heller. Ha det bra alla därute, oavsett om ni jobbar eller har semester. // Anna

5 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Nää men du..den var ju kanon..detta vill jag göra oxå...fast då får jag höra om .."någon" har ett hållband??hette det så...spets det har jag nog ..men lavendel..det sket sej hos mej..får gå på jakt..så jag kommer nog härmas lite...för den var såå fin...kram på dej själv du..PIA

Anonym sa...

Vad pysslig du är! Önskar jag oxå var lite mer pysslig för lavendeldoft vill jag med ha! Den var jättefin!
Kram S

Anonym sa...

Och förresten, vad fint det blev i vardagsrummet!

Annika sa...

Såg hos Pia att du gjort en lavendelkrona o hastade hit... en ny blogg för mig.. Kronan blev underbar... Säger som Pia jag härmar nog... kan nog använda gräs också eller??? Ska kolla lite mera nu innan det bär av till sjön för ett myspass där.. Ha de gôtt.. Annika

Gårdsromantik sa...

Så snygg - vilken bra idé!

Kram Maud