torsdag 3 juli 2008

Vilken härlig dag...

...det varit idag. Jag tog semester från fixandet och for med Pia till Hem T Gårn och det var en upplevelse. Så enormt mycket grejer så man blev alldeles vimmelkantig och inspirationen snurrade vilt i skallen. Först gick vi runt en bra stund och plockade lite men sen blev vi så kaffesugna så vi var självklart tvungna att fika. Efter det gick vi runt en lite längre stund och beslutsångesten var stor, jag hade kunnat handla hur mycket som helst.


Jag älskar ljuslyktor och ljusstakar och det fanns det en hel del av...men jag åkte hem utan några, ångrade mig lite men jag kommer nog att åka dit snart igen. Jag ska ha en hylla i vardagsrummet ovanför min träsoffa så mina ögon letade efter konsoller och de här gillade jag...tyvärr fanns inga att köpa men det gav idéer och det var bra.





De här var också väldigt fina...


Fann en kruka och en blomma som kommer passa bra på min hylla...


Ögongodis!!



Jag handlade en del men det kommer jag att visa framöver när min hylla är färdig. På vägen hem hann vi med två loppis och självklart slank det med en del grejer därifrån också...konstigt!!! Lillstumpan är hos mormor och sover över så nu ska gubben och jag äta lite gott, ta lite rödvin och bara slappa inför morgondagens omgång med målning...jag hoppas att rummet blir hyfsat klart imorgon. Ha det bra!! // Anna


7 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhh du..vilken härlig dag du och Pia hade..jag önskar att jag hade kunnat vara med..
Hon har en så fin butik Maria,jag ser på bilderna att det finns hur mycket som helst där..
Kram Anette

♥ Pia... sa...

Hallo hallo istigan...idag nyser jag lite för mycket..den där AC..du vet....Så nu har min krona v
blivit till oxå..men herregud..så jag knôvlle..en sån kommer jag definitivt INTE att göra igen..nää du kommer att få ha din lavendel ifred..nästa år:)min ble sne och vinn..och glömde ta bort bladen när den var klar..fast jag hade det allt ganska gott när jag satt där ute på gräsmattan vid det nymålade viiiita (läs gråvit:) bordet..lavendeln doftade så jag var..helt koolugn...förresten ..det är kanske därför jag nyser..idag är jag så pigg..vaknade före 7 och ja jag lade mej värst
tidigt heller..sissådär 00.30 nä nu väntar disken...dammsugaren och sista ströket på skåpet...sen är det heljja..kram och tusen tack för igår..så trevligt och inspirerade att åka på vift med nån som gillar det samma ..dvs..vitt:)hihi må så gôtt där i lavendeldoften din...PIA

Hem T Gårn sa...

go morron! anna, klart du får skriva, ohh den där lavendelkronan lovely kram maria

Annika sa...

Morrn!!! Tack för titten igår.... Härliga bilder du tagit... Hos mig ser du resultatet av mitt o grannens pyssel igår... Ha en skön helg.. Annika

A home far away sa...

Men så fina saker du visar!

Ha en fin helg

Kram från Singapore

Anonym sa...

Vad nyfiken jag blir på alla saker du köpt....Jag vill se dom NU!
Man blir ju alldeles sjuk när man ser bilderna från denna underbara affär, jag måste dit snart!
vi hörs, kram Adolfsson

Frida sa...

Det måste jag testa, tack så mycket!
Kram