söndag 3 augusti 2008

Semestern är slut...

...och imorgon börjar jag att jobba.
Vart har dessa 5 veckor tagit vägen??
Jag förstår inte...det är konstigt...imorgon kommer det att ta någon halvtimme och så är allt som vanligt, som om 5 veckor vore bortblåsta. Någon som känner igen sig?

När vi var i Eksjö besökte jag en liten mysig heminredningsaffär där jag fann en ny lampa till hallen. Den kändes äldre i sin stil och jag blev stormförtjust i den. Nu hänger den så fint i fönstret i hallen.

I samma affär fann jag två stycken oljelampor som påminnde lite om fattigmanssilver och som jag föll för...hm, jag som inte är så förtjust i det...men så kan det gå.


Vårt gamla telefonbord har fått sig en uppfräschning...lite VIT färg, en duk, gamla glasögon från farmor, nysilvertallrik med glaset till en stormlykta (stulen idé från Sussie) , vet inte vad det heter men man använde det när man skrev brev för förvaring av bläck och sånt och ...



till sist...en present från Pia.



Tack Pia...den gjorde sig bra på bordet!!!
Nej, nu ska jag krypa ner i soffan
och kolla en deckare. Ha det bra!! // Anna ♥


8 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Tack för kommentaren hos mig. Det är så roligt när man hittar till nya fina bloggar och din verkar ju jättemysig. Ska kika lite mer nu.
Kram Sara

Granne med Selma sa...

Go kväll i stugan!
Själv har jag denna vecka kvar innan det drar igång igen. Det gäller att njuuuuta!
Kul att du nappade på idén med stormlyktan:-) Du har det så mysigt!
Kram Sussie

Frida sa...

Hej!
Trevlgt att du hälsade på hos mig. Vilka fina saker du visar! Glasögonen gillar jag.
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Frida

♥ Pia... sa...

..Jaaaa håller med ..och JAG VET ATT DET ÄR SANT OXÅ....vad då?..Jo att du verkligen har det mysigt,tänk vad lite vit färg..gamla saker..och ljus kan göra..nu hade du inte speciellt tråkigt förut heller men:)..ha en skööön tisdag..opps..vart tog måndagen vägen..jag som skulle....men nu idag så..då ska jag minsann göra.....kram ..PIA

Inspiration i vitt sa...

Wow vilka fina fynd du gjort speciellt lampan. Det blev så fint på bordet med mysigt pynt.
Kram /ingela b.

Marie sa...

Vilka vackra saker och lampan var "skitsnygg". Hittade hit via Pias blogg, roligt att besöka nya bloggar och få massor av inspiration. Kommer definitivt hit igen på besök. Ha en fortsatt trevlig sommar trots allt regn.

♥ Pia... sa...

Hallo där..Nu kom din kommentar tillbaka ..fattar nada..min kommentar som jag skrev har inte kommit än:)...

♥ Pia... sa...

tack själv du:) jag skrev nästan det samma..och må så gött..kram..ses på måndag..PIA