söndag 20 juli 2008

Pippi Långstrump...

...har varit det stora samtalsämnet de senaste dagarna.Vi har nämligen varit på Astrid Lindgrens värld och när det gäller dottern så är det bara Pippi som gäller. Vi bodde i Bruzaholm...en liten plätt på kartan men i en jättemysig stuga.

Allt var fräscht och till dotterns stora förtjusning fanns det en studsmatta på gården. Gissa om hon har hoppat!!! Vi kom dit på söndag och på tisdag bar det av till Astrid Lindgrens värld...vi och ett antal barnfamiljer. Jisses vad mycket folk, trevligt men trångt, stimmigt och lite slitsamt. Missförstå mig inte...det fanns massor att se, väldigt bra upplagt, man kände verkligen igen alla karaktärer och miljöer och vi tog det extremt lugnt, inget stress och det var väldigt kul att se dotterns glädje över att äntligen få träffa sin stora idol...

Skådisarna gjorde ett jättebra jobb och de var väldigt duktiga. Lillstumpans enorma lycka över att få träffa Pippi och hur dottern med stor inlevelse deltog i sångerna gjorde mig alldeles varm i hjärtat. MEN...jag har en tendens att bli lite småstressad av allt folk, alla köer, alla trötta skrikiga ungar och deras lika skrikiga föräldrar som armbågar sig fram för att just deras barn ska stå längst fram och se allra bäst. Jag är inte lång och det ska inte mycket till för att se över mig men ändå kom det en 2 meter lång pappa med en dotter på axlarna och ställde sig precis framför min 158 cm långa kropp. SUCK!!! Hjärnan börjar fundera ut olika utvägar...ska man knuffa omkull honom, nej just det dottern, hon satt ju på axlarna... knacka civiliserat på hans axlar och fråga om han möjligtvis kan tänka sig att flytta på sig... ja okej det får det bli. Pappan tittar oförstående på mig...DUBBELSUCK!!! Tänk hur olika vi människor är!! Allt ordnade sig, jag och lillstumpan såg bra och likaså den långa mannen och hans dotter. Närmsta "stad" var Eksjö och det var ett trevligt och vackert ställe. Många gamla trähus och mysiga affärer.

Genom staden rann ett vattendrag och den kantades av fina trähus som man kunde stå länge och kolla på...lugnade de småstressade nerverna.


Och självklart fanns det en och annan loppis. JIPPIE!!! Maken var inte lika road...

Mina loppisfynd kommer jag att dela med mig av en annan dag. Ha det bra!! // Anna ♥

6 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hihi...så roligt..du vilken fin stuga..den var ju supersöt...och lilla maken med:)..ja vad gör man när man inte är såå lång och vill se..samt vara ett föredömme för sitt barn..hmm..ja vad gjorde du egentligen...??...ja ,en två meter lång karl ..hade förmodligen inte jag heller tackat ....fina bilder du visar...PIA....

Vera sa...

Välkommen hem då!! Det är lite tomt när inte P och du skriver på såååå länge!!
Ha det gott....

Malin

Annika sa...

Tack för ett trevligt sällskap igår!!!! Hoppas det ordnar sig med du vet vad..... Kändes inte så kul.... Kram Annika

Granne med Selma sa...

Hej!
och tack så hemskt mycket för att du kom igår på kafferepet! Det var så roligt och ni var ett sånt roligt gäng! Jag blir glad bara jag tänker tillbaka på det :-)
Kram Sussie

♥ Pia... sa...

heeeejj..tack för igår...hur går det med bilen??..PIA

Marja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.