lördag 18 oktober 2008

Lite av varje...

...har jag hunnit med idag. Vi har nämligen städat och det var på tiden, kan jag tala om. När vi ändå var i farten så tog jag tag i några småprojekt som bara inte blivit av. Jag köpte nytt tyg till träsoffan för evigheter sedan men...det blev liksom liggandes.

När jag ändå var i farten kom jag på att jag behövde andra överdrag till kuddarna så jag tog några linnehanddukar efter mormor som aldrig varit använda och som legat i byrån i evigheter och sydde nya kuddöverdrag. Vad tycks? Det syns kanske inte så bra på bilden men jag blev ganska nöjd.


Och så här blev soffan...

Nu står lillstumpan och pockar på uppmärksamhet och tycke ratt jag suttit vid datorn för länge. Jag får ta och sätta mig och gossa med henne en stund. Inte fy skam!!
Ha det bra och hoppas ni får en bra lördagskväll!! Kram // Anna ♥


12 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Oppps ja jädrar i min lilla låda..det blir nåt att kleta ner i morgon det..hoppas du inte bjur på chokla.....haha..skojar bara..ska hjälpa de små mammorna med att hålla de små händerna i styr..soffan blev kanonfin:)..ha en skön lördagskväll..du lillstumpan ..och lilla maken..kram...PIA

Sara sa...

Hejsan

Tack för titten och kommentaren hos mig. Det är så roligt att hitta nya fina bloggar, nu ska jag kika lite mer hos dig.
Kram Sara

Hem och Harmoni Marie sa...

Kuddarna blev jättefina! Och även överdraget..
Ha en fortsatt skön helg! Kram

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

oj, oj vilken förändring. Mycket finare nu, tycker jag.
Kram Lotta

Gårdsromantik sa...

Så fint det blev med de där nya handdukskuddarna!

Kram Maud

Adoridarling sa...

Men vad fin din soffa blev! Jag är i valet och kvalet över vår kökssoffa, om den ska målas vit eller inte, nu svängde jag definitivt till att INTE göra det.
Vill också kommentera att dina smällkarameller är supersöta!

tina | pepparochvanilj.se sa...

Vilket fräscht och vilsamt utryck soffan fick med nya kläder! :D

Du, att gosa med sina små godingar är det bästa som finns!!!

Hoppas att du får en bra kommande vecka!

Kram Tina

Geta sa...

Vad finsoffan blev... och vad skönt att få sådana saker gjorda. Såg hos Pia att jag gick miste om en god chokladkaka jaja det kommer väl fler tillfällen!! Ha det gott vi ses i môra.

Marianne sa...

Hej!
Ja, idag har du väl inte haft tid att uppdatera bloggen . Jag vet ju att du har haft huset fullt. Hittade hit via Pias blogg.
Vilken underbar present hon fått av dig! Undrar hur du får motivet på tygetHar du lust vore jag glad för tips.

Frida sa...

Vilka fina kuddar det blev av handdukarna,extra roligt att din mormor har haft dem.
Kram Frida

A home far away sa...

Kanonfin blev soffan, det är kul att förändra med enkla medel:-

Kram Gunilla i Singapore

Anonym sa...

Efterbilden blev ju kanonbra, kul med lite nytt! Trevlig blogg =)