tisdag 28 oktober 2008

Lite smått och gott...

Jisses vad dagarna går fort...just nu räcker inte dygnets timmar till. Det är så mycket jag vill göra, jobba måste man, sova likaså och sen är det allt annat man vill ta tag i. Just nu går mycket tid åt att fixa och dona inför julmässan. Jag, Sara och Pia ska stå på Skutboudden på en julmarknad, det ska bli så kul!!!

Dels ska vi sälja lite julgott...godis och saffransskorpor, sen blir det tyghjärtan, pärlhjärtan, linnesmällkarameller, julkort, dekorerade tändsticksaskar, julgransprydnader och lite av varje.
Under helgen fixade Sara och jag till några julkort och en del födelsedagskort.

Dödskalle kort...som min dotter var speciellt förtjust i och grodkort. Kvack, kvack!!


God jul!!


Sara köpte en julstämpel i fjol med en tomte som vi älskar och självklart var jag tvungen att göra några gulliga tändsticksaskar. Visst blev de fina?



Ja, ja...det är lite vad jag pysslar med...hoppas ni har det bra därute i vida världen. Jag hinner inte med att blogga speciellt mycket men tack vare bloggkoll kan jag lätt se vad som händer hos er andra...även om jag inte är så duktig med att kommentera. Ta vara på er och ha det bra!! // Anna

13 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så roligt med Julmarknad!
Nu börjar det dra ihop sig...
Fina saker du gör - hoppas du får sälja massor!

kram Maud

Sara sa...

Hejsan
Jag älskar julmarknader, kul. Du gör väldigt fina saker,.
Kram Sara

Frida sa...

Vad roligt med julmarknad! Vilka fina saker du har gjort! Gillar tändsticksaskarna med tomtarna på.
Kram Frida

Adoridarling sa...

Men vad fina kort och tändsticksaskar, visst är det väl kul att sälja på marknader, särskilt julmarknad, stämningen brukar vara på topp! Du/ni kommer så klart att sälja massor!!

Granne med Selma sa...

Vilken vacker header du bytt till!
Själv är jag urusel på att skicka julkort. kanske man skulle ta och bättra sig...
Kram Sussie

Annika sa...

Det var mycket pyssel att pyssla med det... jobbar helgen när marknaden är så det blir nog till att hoppa den..... annars är det så mysigt att gå runt där o kika.... mycket fint har det blivit ser jag...kram Annika

♥ Pia... sa...

Heeej..centrifugalkraften här:)..jaa... och det värsta eller om det kanske är det bästa.(tolkningsfråga:). är ju faktiskt att jag har papper på att den är normal oxå!!! hjärnan..vojne vojne ..vad månne bliva ...när den blir riktigt gammal..hm.. ja det återstår att se..tack det samma ..tur att det finns några som har samma centrifugalkraft på livet...syyyyns i möra...kram PIA...med ...

Adoridarling sa...

Förstår att du har fullt upp, men jag har ändå en utmaning till dig på min blogg! =)

Geta sa...

Go kväll! Du vet väl att du har fått en utmärkelse av Sara med flera!? Kul!!

Grodmamman sa...

Första gången jag är här och upptäckte mycket vi hade gemensamt!=) Namn, ålder, yrke och intressen!=) Hit kommer jag gärna igen.
Underbara julkort ni har gjort. Brukar göra egna och behöver all inspiration som finns!
Kram

♥ Pia... sa...

Hallon ..allon du...hoppade över beet..haha..nää inte blir det några harongar gjorda här...hur i ...h..ela friden ska jag ro detta i land..Jag som går och sätter mej, antingen i soffan(läs lägger mej tillrätta under en filt:)..eller vid datorn..nää skärpning..nu får det bliandra bullar i mörn..efter ..inlämning av bilen en stund..sen inlämning av hund inför att matte ska planera med mera..sen ska ja få ny frisyr..eller så..sen är det ledigt ..tror jag..ha de nu så bra ......PIA

♥ Fyra årstider sa...

Stort Grattis Anna
Du har vunnit ett kuddfodral från min julblogg.
Kram Lotta

Alvin sa...

Hejsan!

Brukar vara in lite då och då, och nu vill jag kommentera dina fina tändsticksaskar som du har gjort och visar upp på bloggen.
Mycket annat fint också, men jag personligen fastnade för tomten, jag älskar tomten och allt vad den står för (kan ju förståss vara olika för olika personer). Men fina var dom, helt klart.

Hälsningar från Leni