måndag 3 november 2008

Lite av varje...

...jag har fått en utmärkelse av Sara med flera och den ligger nere i vänsterspalt. Tack snälla, det var jättekul. Jag vill självklart skicka vidare till alla ni som läser här inne hos mig...det är ni alla värda.

Jag har även blivit utmanad från några av mina läsare...adoridarling och Getas vind och självklart ska jag ta den utmaningen. Jag ska skriva sju saker och sedan utmana ytterligare sju bloggare. Vi börjar så här...

  • Gillar inte att ta i svinto. Hur knäppt som helst, men det ryser mig så enormt. Huvaligen!! Nu för tiden kan jag ta i det men förr fick jag använda handskar…jag ska väl erkänna att jag ibland faktiskt fortfarande använder det
  • Jag håller ju på med scrapbooking och kortmakeri och är barnsligt förtjust eller ska man säga ”manisk” när det gäller att köpa papper. Jag shoppar inte på nätet så ofta utan det sker mest när jag är iväg på mässor. JAG ÄLSKAR PAPPER!!! Helst set som matchar… blommigt, randigt, prickigt och färger i alla nyanser. Ljuvligt! Min kära make undrar ofta hur det tickar i min lilla hjärna och jag är benägen att hålla med.
  • Jag måste skriva lappar och listor. Tex när jag ska ut och resa så skriver jag packlistor över allt som ska med och då menar jag verkligen allt!!! Ni kan ju tänka er hur den listan såg ut när vi skulle till Kina och hämta hem lillstumpan…borta i 3 veckor, annat klimat, kläder till 2 vuxna och en liten tjej som vi aldrig sett förrut…jisses!!!
  • Jag är inte speciellt stresstålig…det ska inte mycket till förrän jag känner av det, sån är jag!
  • Hopplöst stökig av mig…överallt. Jag tycker att jag plockar och plockar men jag är fenomenal på att rota till det och det kan gå snabbt, speciellt när jag pysslar.
  • Älskar att handla barnkläder. Inget roligt att shoppa till mig själv men till lilla damen är det obeskrivligt roligt…det finns ju så enormt mycket fint.
  • Nu till något jobbigt…bristande självförtroende…jag kämpar alltid med känslan av att inte duga till. Så har det varit hela mitt liv, även som liten. Jag vill passa på att ge mina allra närmaste ett innerligt och varmt tack för att ni finns där!!

Nåja...det var lite om mig...vilka ska jag nu utmana...det är lite svårt men jag utmanar alla som sticker in sin näsa här...anta utmaningen och skriv om er själva.

Nu ska jag kolla på CSI och koppla av...verklighetsflykt, det är det tv:n är till för, för tillfället. Ha det bra alla därute och sköt om er. // Kram Anna ♥

6 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan

Kul att läsa dina svar, jag gillar också att shoppa barnkläder :-)
Kram Sara

♥ Pia... sa...

Hallo där..jag kan faktiskt bara hålla med dej..du är sån..ja helt enkelt det är du:)..fast det där med svinto..inte en susning att du måste ha handskar på!!??..ja man lär sej om de närmaste runt sej lite då & då..listor ja..mm det är vi fler om..hehe.och stöka till runtomkring..hmmm.. jaaa joo ..det är så hos mej med..just nu har jag..ääh det tar vi inte nu....självkänslan ..nää då den har du..du har bara inte knäppt upp den:)..måå såå gottigt ..kram från stressiga ..virriga.. ja du vet hon som inte har nån centrifugalkraft alls kvar..och goonatt..PIA

Sara sa...

Hi hi det här var riktigt kul...
Kram

Geta sa...

Kul att få veta lite nya saker om dej, vi har nog trots allt en del likheter:)
Kram.

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken mysig blogg du har tycker jag.
Och kul att läsa lite om dig.
Kram Lallis

♥ Pia... sa...

Hallo...men det var ju sånna jag köpte i fjol ju:)..alltså de små vättarna..fem stycken i en liten cellofanpåse:)... det ble skitläckert ..detta gjorde du fint..nääästan så jag härmer dej:)...hihi..PIA