söndag 16 november 2008

Jag har fått paket!!

Inte vilket paket som helst...det kom från Lotta, med den underbara bloggen My Lovely Christmas Home. Jag hoppas verkligen ni varit där och kollat, det finns massor att se. Paketet var jättefint inslaget med en väldigt fin snöflinga och ett ljuvligt papper.

Nu tänker jag inte visa er vad som fanns i...ni vet det säkert redan men jag kommer att visa det framöver när jag julfixat lite, jag ville bara visa det fina paketet.

Igår hade Sara, Pia och jag pysseldag inför julmarknaden. Vi kokade knäck, saffranskola, pepparkakskola och en del annat. Man fick en riktig julkänsla...lite julmusik av Peter Jöback och en massa juldofter.

På kvällen kom det några vänner som skulle fira min födelsedag...tack tjejer för en härlig kväll!!! Jag är onekligen lite tung i skallen idag, kan inte förstå varför?!? Kolla ljuslyktorna jag fick! Dessa har jag varit tänkt att köpa länge, men det har liksom inte blivit av. Jag tycker de är jättefina!!

Annars då...det pysslas och donas inför julmarknaden och det känns som om jag snöat in på hjärtan, vet inte varför men det är liksom en underbar form, eller hur?


Den här morgonen är nog den första sedan lillstumpan kom till oss dec -05 som jag är helt ensam hemma på morgonen. Älskade gubben jobbar och for tidigt imorse, lillstumpan har sovit hos mormor inatt och här sitter jag. Hm...konstig känsla! Man är inte riktigt van, märker jag. Hon ringde för en stund sedan och ville säga "godmorgon". Lilla stumpan! Ja, ja...nu är det dags att komma iväg till Sara och Pia och fortsätta med förberedelserna. Ha en bra söndag och ta vara på er!! // Kram Anna

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så roligt med allt pysslande. Vi har ju också marknad i Kyrkbyn - kommer att bli så mysigt att kunna promenera de 200 metrarna dit!

Kram Maud

Sara sa...

Hejsan

Så spännande att stå på julmarknad, ni kommer säkert sälja bra.
Kram Sara

Frida sa...

låter kul att pyssla. jag har inte kommit i gånng än. Vilket fint paket och snygga ljusstakar!
Kram Frida

Geta sa...

Verkar som att du har fullt upp under helgen..visst är det skönt att inte behöva fundera på vad man ska göra!!
Ser fram emot julmarknaden!
Kram.

MiA sa...

Hej Anna!
Grattis till din fina vinst! Hoppas du har tur hos mej också :)

Ha en skön kväll!
MiA

LillaFlisan sa...

Åh ,vad jag skrattade åt orättvisor och barnvisor!!!!
;-D

Vilken liten klok gulleunge!!

Kram

Flisan

Viola sa...

Hejsan vad ni pysslar, har varit inne och hälsat på Pia idag och vad ni bakar och donar, lycka till med julmarknaden och grattis till dina år och vilka ljuvliga stakar du fick, kram